Serwisowanie samochodów - kilka informacji i porad

Dodane: 13-01-2017 08:24
Serwisowanie samochodów - kilka informacji i porad czujniki klimatyzacji

Tania naprawa zamków w samochodzie

Zepsute zamki w samochodzie stanowią bardzo poważny problem dla jego właściciela. Nawet, jeżeli w samochodzie nie zostały zatrzaśnięte żadne ważne przedmioty, to jednak sam fakt, że nie można dostać się do wnętrza samochodu jest dla kierowcy sporym utrudnieniem. Dlatego wszelkie usługi związane z tanią naprawą zamków są bardzo popularne. Taka tania, a jednocześnie niezawodna naprawa zamków wykonywana jest przez mechaników, którzy dobrze znają się na zamkach samochodowych. Ze względu na sporą liczbę klientów starają się oni wykonywać swoje usługi nawet przez siedem dni w tygodniu. Oczywiście naprawa zamków w weekend może być bardziej droga, jednak skorzystanie z takiej naprawy pozwoli na szybkie dostanie się do wnętrza samochodu.


Szczególnym rodzajem rozrusznika

Dynamostarter

Szczególnym rodzajem rozrusznika elektrycznego stosowanym w pojazdach jest dynamostarter umieszczany bezpośrednio na wale silnika spalinowego. Dynamostarter jest wielobiegunowym silnikiem szeregowo-bocznikowym łączącym funkcje prądnicy i rozrusznika. W trybie pracy prądnicowej jako wzbudzenie wykorzystywane jest uzwojenie bocznikowe, przy czym nabiegunniki nieczynnego w tym trybie uzwojenia szeregowego pełnią rolę biegunów biernych, w trybie pracy rozrusznika czynne są oba uzwojenia stojana.

Dynamostarter bywa nazywany też prądnicorozrusznikiem, prądorozrusznikiem i dynastarterem. Takie rozwiązanie jest stosowane w lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną, gdzie z wałem korbowym jest bezpośrednio połączona prądnica główna, która spełnia funkcję rozrusznika, co ma miejsce w większości lokomotyw spalinowych z przekładnią elektryczną prądu stałego. Gdy silnik spalinowy lokomotywy napędza trójfazową prądnicę prądu przemiennego do rozruchu stosuje się osobny rozrusznik, który w czasie pracy silnika spalinowego pełni rolę prądnicy pomocniczej. Takie rozwiązanie zastosowano w lokomotywie serii SP47. Zastosowano prądnicę - rozrusznik na napięcie akumulatorów 110 V o mocy 80 kW do rozruchu silnika o mocy 3000 KM.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego


Istnieje jeden rodzaj oznaczania rozmiaru opony

Rozmiar opony samochodowej

Istnieje jeden rodzaj oznaczania rozmiaru opony, lecz czasem wymiary podawane są w milimetrach, a czasem w calach.
Przykładowo oznaczenie: 175/70 R 14 84 T czytamy następująco:

175 ? szerokość opony w milimetrach,
70 ? profil opony oznaczający, że wysokość11 opony stanowi 70% jej szerokości, w tej oponie: ok. 123 mm,
R ? opona radialna, opony diagonalne przed średnicą obręczy mają "-", "D" lub "B" (z opasaniem MBS),
14 ? średnica osadzenia, będąca jednocześnie średnicą obręczy, podana w calach, tutaj: ok. 356 mm,
84 ? indeks nośności ? oznacza dopuszczalne obciążenie jednej opony przy dopuszczalnej prędkości; częściowa tabela indeksów nośności znajduje się poniżej, tutaj: 500 kg,
T ? indeks prędkości dopuszczalnej; tabela kodów prędkości znajduje się poniżej, tutaj: 190 km/h.

Inne oznaczenie (stosowane głównie do oznaczania opon do aut ciężarowych i ciągników) może wyglądać następująco: 6.00-16 a oznacza:

6.00 ? szerokość opony w calach
16 ? średnica osadzenia podana w calach

Brak oznaczenia profilu zazwyczaj oznacza, że opona ma standardowy profil wynoszący 80% jej szerokości. Wszystkie opony o wartości profilu niższej od 80 są uznawane za opony niskoprofilowe. W przypadku współczesnych samochodów osobowych za standardowy zwykło się przyjmować profil 70 ze względu na jego powszechność.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna